Barion Pixel
Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

Fogyatékos gyerekek táboroztak a Tisza-parton

Szabó Zoltán József -
2014. 09. 05. 00:00:00

A Pesterzsébeten működő Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet (röviden. Benedek) évtizedek óta azoknak a szülőknek és gyerekeknek a partnere, akikre több időt és energiát kell fordítani az átlagosnál. Az idén a Tisza-parton töltöttek egy felejthetetlen hetet, és szép emlékekkel tértek haza.

tovább olvasom...

Értékpont társadalmi felelősségvállalási programunkat már többen ismerik. Vannak, akik azért is vásárolnak nálunk, hogy minél nagyobb összeggel segíthessük a fogyatékos embereket, az őket segítő szervezeteket. Örömünkre szolgál, hogy beszámolhatunk Önnek egy olyan iskolai táborról, melyet cégünk is támogatott.

A Pesterzsébeten működő Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézet (röviden. Benedek) évtizedek óta azoknak a szülőknek és gyerekeknek a partnere, akikre több időt és energiát kell fordítani az átlagosnál. A speciális iskola küldetése az, hogy az enyhén és súlyosan fogyatékos, sérült gyermekek a Benedek intézményéhez hasonló körülmények között képesekké válhatnak arra, hogy értékes, szakmájukban dolgozó felnőttként éljék az életüket. Nap, mint nap félszáz szakember azért küzd a Benedek falain belül, hogy a rájuk bízott csetlő-botló gyerekekből életrevaló fiatalokat és felkészült felnőtteket neveljenek, akik nem szorulnak mások segítségére és büszkék saját magukra, elért eredményeire.

Ezt az iskolát támogatta cégünk Értékpont társadalmi felelősségvállalási programja révén azzal, hogy hozzájárult 21 diák nyári táborozásához. A szemléletes beszámolót itt olvashatja.

„A Benedek Elek EGYMI, Óvoda, Általános Iskola és Speciális Szakiskola idén július 14. és 20. között tartotta meg Gergelyiugornyán immáron második alkalommal sporttáborát, melyen 21 fő vett részt. A tábort tartalmas és változatos programok tették mindenki számára emlékezetessé.

Az egyik „legnépszerűbb” mindennapos program a kora reggeli, 7.30-as futás. Ezzel kezdődött a napunk. Reggeli 8.30-kor, ebéd 13, vacsora 18 órakor. A tábor programját úgy igyekeztünk megszervezni, hogy szinte minden napra jusson valami érdekesség.

Hétfőn délután érkeztünk meg, és miután elfoglaltuk a szállásunkat, következhetett a Tiszai fürdés, amit a hét minden napján megismételtünk. Kedden, az Új Túron eveztünk Kishantostól Sonkádig. Az evezést néhány borulás fűszerezte és tette egyben a túrát emlékezetesebbé. Szerdán kerékpártúra következett. Ez egy kb. 40 kilométeres túra volt, érintve néhány olyan környékbeli történelmi nevezetességet, mint a Tardosi és Csarodai templomok. Csütörtökön a szállásunkkal szomszédos vízi vidámparkban töltöttünk el egy egész napot. Itt a sok csúszdázást csak egy nagyon színvonalas oroszlánfóka show szakította meg. Pénteken következett a Tiszai evezés. Tivadar helységnél szálltunk vízre és egészen Gergelyiugornyáig eveztünk le. Útközben egy nagy vihar miatt kényszerültünk 1 órát eltölteni egy fedett büfében, ahonnan biztonságban néztük végig a felhőszakadást. Szombaton pihenőnap volt különböző szabadon választható foglalkozásokkal, mint fürdés a Tiszában, karate edzés, melyen iskolánk karate szakkörében gyakorló gyerekek vettek részt, illetve a hagyományos magyar íjjal való ismerkedés és verseny, melynek fődíja egy pizza volt. Az estét egy diák születésnapi köszöntője és az azt követő szalonnasütés zárta.

Az előző évben is nagyon jól sikerült a táborunk, de idén már ismerve a helyszín adta lehetőségeket, sokkal jobban fel tudtunk ezekre készülni, így a programok is gördülékenyebben zajlottak. Ez talán abban nyilvánul meg a legkonkrétabban, hogy a gyerekek többsége már jelezte szándékát, hogy jövőre is szívesen csatlakozna.

A gyerekek nevében is szeretnénk megköszönni azt, hogy lehetőséget biztosítottak számunkra, hogy már második alaklommal itt tölthettünk el néhány napot.

Szeretném megemlíteni még, hogy a tábor népszerűségéhez nagyban hozzájárul Váradi István programvezető személye, és az általa vezetett evezős és kerékpár túrák lebonyolítása. Továbbá még meg kell említenünk, hogy a tavalyi évhez képest, az étkezésünk mennyiségi és minőségi szempontból is csak pozitívan változott.”